Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aga legt ei in slaaphutje!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Aga legt ei in slaaphutje!

    Hallo,
    Mijn aga van bijna 1,5 jaar heeft een eitje gelegd in het slaaphutje! Er ligt verder ook geen nestmateriaal in?
    Normaal slapen ze daar samen in, maar kunnen ze dit ook als broedblok gebruiken, of moet ik het eitje eruit halen en in een broedblok doen?
    De Slaaphut hangt hoog in de kooi, dus dat is op zich wel goed. Maar als ik een broedblok ga gebruiken, moet ik het op de grond zetten.
    Ik heb nl. 2 koppeltjes in de buitenkooi en voor élk paartje hangt boven in de hoek van de kooi, een slaaphuisje.
    Ik ben gewoon een liefhebber , geen kweker. Wie geeft me raad?
    Zou het wel leuk vinden als ze uit kwamen!

  • #2
    een slaaphutje is dat van stof?

    als dat zo is is dat niet goed als broedhok.
    de bodem is niet oke, en het kan niet goed schoon gemaakt worden, is misschien ook te klein.
    het zou wel fijn zijn om een echt broedhok in de kooi te hangen, dus ook hoger en niet op de grond.
    ze zullen dan ook het slaaphutje minder of niet meer gaan gebruiken

    Comment


    • #3
      Ja, het hutje is van Fleece-stof maar heeft wél een harde bodem van 18 cm.
      l
      Misschien kun je het zó beter zien?
      En tot nu toe slapen ze er gewoon nog in!
      Maar wat het schoonmaken betreft; voorheen had ik voliere , en daar maakte ik ook nooit de broedblokken schoon van mijn neophema's!
      Bijgevoegde Bestanden

      Comment


      • #4
        het is een leuk hutje, dat zeker,
        maar niet geschrikt als broed hok, ook te klein.

        als ik jouw was zou ik echt voor een echt broedhok gaan.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door shivas Bekijk Berichten
          het is een leuk hutje, dat zeker,
          maar niet geschrikt als broed hok, ook te klein.

          als ik jouw was zou ik echt voor een echt broedhok gaan.

          Oke, dat is duidelijk! Maar kan ik het eitje dan nu nog overleggen in een broedblok?
          Of laat ze het dan in de steek?

          Comment


          • #6
            Volgens mij kun je er het beste niet aankomen, maar ze laten liggen is eigenlijk ook geen optie. Het is ook onhygiënisch denk ik, om ze in 't hutje uit te laten broeden.

            Ik had ook zo'n soort hutje; de Sleepy Teepy. Daar gingen ze na een tijdje ook eitjes in leggen. Ik heb de eitjes er sowieso uitgehaald omdat ik geen jongen meer wil, maar uiteindelijk heb ik de Teepy er gewoon helemaal uitgehaald want ze bleven natuurlijk eitjes leggen. Nu is dat afgelopen.

            Een broedhok is het beste, misschien kun je die nu gewoon ophangen en tonen ze dan sowieso geen interesse meer in het eitje wat in 't hutje ligt. Er komen echt wel weer nieuwe eitjes.
            Groetjes van Didi en Lou
            Blog: Adorable Colors
            Website: I Heart Cake

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tutu Bekijk Berichten
              Volgens mij kun je er het beste niet aankomen, maar ze laten liggen is eigenlijk ook geen optie. Het is ook onhygiënisch denk ik, om ze in 't hutje uit te laten broeden.

              Ik had ook zo'n soort hutje; de Sleepy Teepy. Daar gingen ze na een tijdje ook eitjes in leggen. Ik heb de eitjes er sowieso uitgehaald omdat ik geen jongen meer wil, maar uiteindelijk heb ik de Teepy er gewoon helemaal uitgehaald want ze bleven natuurlijk eitjes leggen. Nu is dat afgelopen.

              Een broedhok is het beste, misschien kun je die nu gewoon ophangen en tonen ze dan sowieso geen interesse meer in het eitje wat in 't hutje ligt. Er komen echt wel weer nieuwe eitjes.

              Volgens mij gaat het goed! Ze heeft gisteren haar 2e eitje gelegd, wéér in de slaapzak! Ik kreeg de kans niet om ze eruit te halen. Ze vallen me steeds aan, tot bloedens toe. En ze waren zó mak! Zal wel met het broeden te maken hebben!
              Vanmorgen heb ik het weer geprobeerd en ze liggen nu in het broedblok. Het lijkt of de pop het accepteerd. Ze zit steeds in het broedblok. Ik had wat takjes ed. in het broedblok gelegen, maar ze verplaatst nu steeds haar eitjes. Moet ik misschien de takjes weghalen? Ik weet eigenlijk niet wat dit betekent? Verder hebben zowel pop als man; hun werk om het andere nieuwsgierige koppel uit het broedblok te houden!
              Ik hou jullie op de hoogte!
              Ik wacht het nu maar even af! Hoop dat het goed gaat!
              Als iemand misschien nog tips heeft? Altijd welkom, ik ben ook maar een "leek"!

              Comment


              • #8
                Onbevrucht!

                De eitjes die mijn aga gelegd heeft, in totaal 6, zijn allemaal onbevrucht. Het laaste eitje had vandaag uit moeten komen. Ze heeft ze keurig netjes allemaal in het broedblok gelegd, i.p.v. in de slaapzak! Wat moet ik nu doen? Het broedblok verwijderen, of alléén de eitjes?

                Comment


                • #9
                  ik zou nu de eitjes nog laten liggen, als je alleen op de broedperiode afgaat qua bevruchting mag je nog wel een paar dagen bij tellen hoor. Kan alsnog gebeuren.

                  Als je geen jongen wil dan kan je het broedhok eruit halen, anders gaan ze vast weer nieuwe eitjes leggen.
                  en anders haal je over een dag of 10 de eitjes weg. best kans dat ze weer gelijk gaan leggen, of al gelegd hebben

                  Comment


                  • #10
                    Haha ik lees dit bericht nu pas en heel toevallig heb ik precies het zelfde hutje en liggen er ook eieren in!
                    Ik heb dan wel 2 vrouwtjes, de de eitjes zijn zoiezo niet bevrucht, maar ik ga ook na deze broedperiode het hutje er uit halen..., want zo blijven ze maar leggen

                    Heel veel suc6 met jou aga's!

                    groetjes
                    Azzi, Robin, Sunny en Birdie

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door shivas Bekijk Berichten
                      ik zou nu de eitjes nog laten liggen, als je alleen op de broedperiode afgaat qua bevruchting mag je nog wel een paar dagen bij tellen hoor. Kan alsnog gebeuren.

                      Als je geen jongen wil dan kan je het broedhok eruit halen, anders gaan ze vast weer nieuwe eitjes leggen.
                      en anders haal je over een dag of 10 de eitjes weg. best kans dat ze weer gelijk gaan leggen, of al gelegd hebben

                      Oke, bedankt voor je reaktie. Maar wat kan er alsnog gebeuren dan? Onbevrucht, is toch onbevrucht??? Ik heb vorige week nog gekeken! (Ik ben óók niet blond!!) En nieuwe eieren liggen er niet bij.

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X