PDA

Bekijk Volledige Versie : Constant schudden met het hoofdje.

Joy3maanden
11-11-10, 00:20
Beste forumleden,

Ik had een vraag over het constant schudden van het hoofdje. Mijn papegaai doet dit sinds ik hem al heb. Hij schudt zijn kop vooral als ik tegen hem praat, maar hij doet het ook gewoon zonder dat ik tegen hem praat.
Ik heb het internet afgespeurd om hier over iets te vinden maar ik heb niks gevonden.
Nou zit ik met de zorg dat er iets niet goed gaat met m'n papegaai. Is dit normaal gedrag? Ik dacht dat het wel na een tijdje over zou gaan maar we hebben hem nu al een maand en het is nog steeds hetzelfde.

Wie o wie kan mij helpen?

Showtime
11-11-10, 13:59
Hoiii,

Ik denk zelf dat het niks is , je vogel is ook nog maar een paar maanden oud toch? Ik ben geen deskundige maar toevallig is deze vraag vaker in de grijze roodstaart hoek ook gevraagd en ik zelf had dat ook met mijn grijze. Een periode heel vaak en veel schudden met het hoofd dat houd op ten duur gewoon op of word het veel minder. Net zoals het graven etc mischien valt het onder "baby" gedrag? Tenzij het een oudere vogel is heb wel eens gelezen dat ze dan misselijk kunnen zijn? Bij twijfel kun je eens de VA bellen..

BjornBianca
14-11-10, 22:16
Hoi,
Onze rocco doet dat ook wel eens en ik heb meer de indruk dat ie dat doet als hij wat enthousiast is.
Zeker weten doe ik het niet maar denk niet dat het kwaad kan.

Django
13-04-11, 13:27
Vito doet dit ook erg veel!
En inderdaad ook voornamelijk wanneer we hem juist aandacht geven ( ik probeer in de gaten te houden of hij dit ook doet wanneer wij niet met 'm bezig zijn, maar tot nu toe nog niet op betrapt).
Ik dacht heel even misschien dat er iets bij zijn nekveertjes zat, of dat hij ergens anders last van zou kunnen hebben, maar zo te zien hebben meer grijsjes dezelfde ' aandachts' tik ... Fijn om te weten