PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 mannelijke bonte boeren.

moo89
16-05-10, 13:53
Ik heb een aantal vragen:

- Kunnen 2 bonte boeren (mannen) samen in één kooi?
- Voeden 2 mannen zich ook of alleen een man en vrouw?

We hebben een bonte boer (man) genaamd Rico. Een paar dagen geleden hebben we een 2e bonte boer aangeschaft, volgens de vorige eigenaar een man maar gezien z'n driehoek tekening op zijn borst loopt die stukken verder dan onze man Rico. Rico en Joepie (de nieuwe aanwinst) voeden elkaar. Kunnen 2 mannen dit?

arasevera
16-05-10, 15:43
Ja ook 2 mannen kunnen elkaar voeren, dit zegt eigenlijk vrij weinig over het geslacht. Ook bij bonte boeren geld, wil je het zeker weten dan even het dna laten onderzoeken.

ron 123
16-05-10, 22:29
Als de klik er is kunnen 2 bonteboeren wel samen. Voeren doen de gaaien (volgens mij) als ze elkaar mogen. De gaaien hier willen mij ook wel eens voeren "best grappig". Als je er mee gaat kweken moet je inderdaad ff laten testen.

Groet Ron

moo89
17-05-10, 01:19
Bedankt voor de reactie's.

Beide bb's hebben een certificaat gezien hun geslacht, beide mannen zoals staat vermeld. Via google kwamen we op een site terecht waar stond dat het geslacht van een bb te herkennen is aan de driehoek op de borst. Bij een mannelijke bb loopt de driehoek tot op de borst en bij een vrouwelijke bb loopt de driehoek tot tussen de poten. Weet niet of het een bakerpraatje is of dat het werkelijk waar is.

Groeten,
Sharon

:senegal-papegaai:

Spruutje
16-06-11, 21:43
Hallo, ik ben Spruutjeik ben nieuw hier en ik heb eindelijk meteen een vraag!Dit gaat niet over 2 maar 3 Bonte boertjes, ik heb 2 mannen en 1 pop, kan ik ze bijelkaar in doen, om zo te zien wie de pop kiest! Of weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken.B.v.d.Spruutje