Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

doek over kooi om paren tegen te gaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • doek over kooi om paren tegen te gaan

    mijn koppeltje heeft net 2 legsels eitjes gehad, waarvan het laatste nepeieren werden.
    nu waren ze weer aan het paren, ik heb het nestblok eruit gehaald en alle mogelijk nestmaterialen eruit,( daar reageert het vrouwtje namelijk altijd heel er op.)
    en ik heb een paar dagen om 8 uur de boel donker gemaakt voor ze. door de gordijnen te sluiten en grote doek over de kooi.
    daar zijn ze rustig van geworden en heb ze nu niet meer zien paren.

    moet ik dit nu blijven doen, die doek en de gordijnen? of kan ik dat weer afbouwen?

    ik heb dit dus gedaan om het omgekeerde te creëren van het stimuleren van het paargedrag

  • #2
    Denk dat je hiermee echt moet uitkijken. Papegaaien hebben in de natuur zó'n 10 a 12 uur slaap per dag. door dit te verlengen kun je hun dag en nachtritme verstoren...

    Ik weet eigenlijk niet wat je hier wel aan kan doen ...
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      oke, daar moet ik dan dus aan denken.
      ik deed de doek rond 20.00 uur erover heen en voor ik naar bed ging deed ik m er weer af, dan was t toch donker en konden ze weer bij het ochtendgloren ontwaken. ik weet niet eens hoelaat t licht word 's morgens.

      maar ik dacht dat t dan wel ongeveer 10 uur slaap was.
      misschien zal ik nu kijken hoe het gaat en dan eventueel later de doek leggen.

      Comment


      • #4
        hai ik zou gewoon geen nestblok of nestmateriaal neerleggen en als ze dan toch eieren legt vervangen door neppers ik denk dat je het moeilijk tegen kan houden
        wel raar eigenlijk normaal probeer je er alles aan te doen dat ze s een nestje krijgen en nu andersom hahahaha
        vind je het zelf niet vreemd zo
        eveline croky

        Comment


        • #5
          nee ik vind het fijner als er geen nestje meer komen. nu voorlopig tenminste niet, ik heb gewoon voor mijn hobby en leukigheid 2 agaponissen en heb er nu 2 bij van een nestje, en eigenlijk vind ik het goed zo.
          ik vind het allemaal zo leuk en lief, dat ik er heel zenuwachtig van word dat ik iets verkeerd doe of dat er wat met de kleintjes gebeurt.
          weet ook niet zo goed wat ik met de jongen moet doen, temeer omdat het geen zuivere zijn. fisheri's dus groen met oranje kopjes met (prachtige) blauwe jongen.

          ze heeft nu 2 keer achter elkaar gelegd, waarvan ik dus het laatste vervangen heb voor nep eitjes.
          en zal dat dan ook wel weer doen de volgende keer, maar wil wat rust voor het popje.en ik moet zeggen het gaat nu weer gewoon. zeg maar.

          dat is mijn verklaring ervoor. ik hoop dat ik het goed opgeschreven heb.

          Comment


          • #6
            ja, de natuur he... als de hormonen werken, dan doen ze pingpong he.

            Gewoon nestmateriaal en nestkast wegnemen, alhoewel aga's graag in de kast slapen he...

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X