PDA

Bekijk Volledige Versie : jeuk

Sultan
26-02-10, 21:37
Onze Sultan probeert zich te schuren in een ook van zijn kooi .
En dat doet hij vrij frequent .
We douchen hem elke dag met de plantenspuit maar ik vind dat ie niet echt poetst .Hij vind dit niet echt lekker maar protesteren doet hij ook niet echt .
Ik ben al een tijdje bezig om hem handtam te maken en dat lukt aardig afgezien van de dagelijkse beet hier of daar in het process van handtam maken uitgesloten .
Zou het helpen om hem mee te nemen onder de douche of moet ik hier toch aan beestjes denken ?

Wilmaaa
27-02-10, 02:28
Hallo sultan,

Als ik je berichtje lees dan vraag ik me af wat je bedoeld met het schuren ???
is dat met de snavel ?? het lijkt me handig als je het "schuren" uitgebreider omschrijft.

groetjessss

Sultan
27-02-10, 15:33
Hoi ,

Sorry dat ik niet duidelijk genoeg was .
Ik al het beter proberen te omschrijven .

Wat doe jij als je rug jeukt en je kan er niet aan ?
Ik ga dan tegen een hoek van een muur staan en beweeg mijn rug tegen de muur om mijn rug te "schuren".

Mijn Sultan gaat dus met zijn rug in een hoek van zijn kooi zitten ( hij houd dan de tralies vast en begint links rechts bewegingen te maken om te "krabben "op zijn rug .

Ik hoop het nu beter omschreven te hebben .

Alvast bedankt voor je reactie .

Antonia68
27-02-10, 19:07
Ik twijfel of het jeuk is, ik kan me namelijk geen plekje bedenken waar hij niet bij zou kunnen ;)
Toont hij niet gewoon broeds gedrag, dat hij het gewoon lekker vindt dat schuren ?

Sultan
27-02-10, 20:06
Hij poetst heel weinig vind ik .
Zelfs na het douchen zit ie gewoon rond te kijken .
Ik heb me nu een daglamp besteld aangezien hij voorlopig niet buiten kan .
Misschien zit ie in een dipje .
Hij heeft vandaag ook al niet echt veel gegeten .
Ik zal me wel weer zorgen maken voor niets maar ik ben er graag op tijd bij .
Mijn vorige vogel (een port lincoln parkiet ) gedroeg zich ook raar en ik dacht om na het weekend naar de dierenarts te gaan maar dat was niet meer nodig , hij is zondagmorgen aan de grote reis begonnen en dat neem ik mezelf nog steeds kwalijk .

Antonia68
04-03-10, 12:28
Het is nooit verkeerd je vogel even goed te laten onderzoeken door een vogelarts, beter 2 keer voor niks dan te laat ;)

Hier doen de vogels ook niet meteen na het douchen poetsen, meestal pas wanneer ze weer een beetje droog zijn.