Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe hou ik mijn ara op zijn standaard????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoe hou ik mijn ara op zijn standaard????

    Hallo,

    Ik heb sinds gister een standaard erbij gekocht voor Gizmo. Hij blijft heerlijk op de standaard spelen en eten en zitten maar als wij sávonds op de bank gaan zitten en de standaard staat bij de bank dan wil meneer alleen maar bij ons zitten op de bank. Dat is hij natuurlijk ook gewend. Maar kan ik hem nu aan gaan leren als wij op de bank zitten dat hij niet altijd bij ons mag zitten????
    Ik zeg nu blijf al hij in de kooi moet blijven en ben nu ook begonnen met blijf als hij op de standaard moet blijven. Doe ik dat zo goed of moet het op een andere manier aanpakken???
    Ik geef hem nu bewust lekker dingen in zijn bakje op de standaard, allerlei noten en gedroogd fruit enz. allemaal dingen waar hij gek op is. Zodat het leuk wordt op de standaard. Hij vindt het ook erg leuk om op de standaard voor de schuifpui te staan en zeker als de honden of wij in de tuin bezig zijn. Dus probeer alles leuk te maken op de standaard.
    Andere adviezen zijn altijd welkom.
    Gr Lies Gizmo

  • #2
    Dus soms mag hij wel op de bank en soms niet?
    Op zich kan je hem dat wel aanleren zolang er voor hem maar een lijn in trekken valt.

    In plaats van hem daar nu al op voorhand te overladen met lekkers zou ik hem om de X-tijd iets geven zolang hij op de standaard blijft. In het begin wat sneller na elkaar en na verloop van tijd meer tijd tussen laten.
    Disclaimer: Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en hoeft niet te stroken met andermans mening.

    Comment


    • #3
      Hallo,

      We hebben vanavond al gemerkt dat hij het best leuk vindt op de standaard. Alleen op een gegeven moment wil hij toch bij je zitten. Tenminste sávonds omdat hij dat denk ik ook gewend is. Alleen ik wil hem leren dat ik het bepaal. Want soms kan het wel en soms niet. Hij heeft vanavond toch wel meer dan een ur op de standaard aan het spelen en eten en slapen geweest. Tot Monique een nootje pakte wat naast de standaard was gevallen en ja, toen wilde hij bij ons zitten. We hebben het nog wel een tijdje kunnen rekken. Morgenavond weer een nieuwe poging, vond het vanavond super goed gaan hoor. Vandaag ook al bij de schuifpui op de standaard lekker buiten kijken. Super
      Gr Lies Gizmo

      Comment


      • #4
        Op het moment dat wij niet willen dat vasco bij ons zit wijzen wij naar de kooi, dan vliegt hij naar daar. Als hij dan terugkomt gewoon het commando herhalen. Na een tijdje wordt hij wel moe van altijd terug te moeten gaan en blijft hij op de kooi spelen.

        Na het douchen is het vervelender als hij niet op de kooi wil blijven. Hij kan dan niet vliegen, als hij dan afgewaggeld komt moeten we opstaan om hem terug te brengen. ;-)

        Ook heel belangrijk hem loven als hij naar de speelboom gaat, ook als breng je hem er naartoe, steeds die plaats extra leuk doen lijken.
        http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
        Papegaaienpsychologie:
        Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
        http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

        Comment


        • #5
          Ikzelf heb zoiets ook gehad met één van mijn ara's (groenvleugel)..
          "s avonds als de vogels op de klimboom in de huiskamer zaten dan klom Pablo (man) naar beneden en liep vrolijk over de vloer tussen de honden en kat om bij mij op de bank te komen..... tja,... aandoenlijk en leuk. Maar eens toegelaten (dus onbewust aangeleerd) altijd toegelaten??? nee nu was het niet leuk meer, en telkens pakte ik hem op en liep mopperend terug naar de boom om 'm terug te plaatsen.........

          ik deed alles fout!!!!

          Ik heb het volgende gedaan...... als Pablo van de boom afging negeerde ik de vogel en keek zelfs niet eens naar hem. En ik begon een loopje te maken naar de keuken, waarbij hij zijn looprichting veranderde. En vandaar uit liep ik naar de boom en ging "rommelen" aan zijn touwen in de boom... hij klom zelf weer terug op de boom.
          Hee dit werkte al veel beter (niks geen negatieve aandacht, en niks geen spelletje) op hardleerse avonden pakte ik het nog straffer aan..... Pablo van de boom? hup 5 min (zonder iets te zeggen of naar de vogel te kijken) in de kooi die op een aparte slaapkamer staat....

          Ik had toen het probleem in no-time onder controle...

          Het belonen met eten geven doe ik de laatste jaren steeds minder, ik reageer juist veel minder op de dingen die ik minder leuk vind... en mijn ara's groeien mee in mijn bedoelingen met samen leven in één huis....

          Consequent omgaan met je ara is nog steeds een must,... en een avondje op het kleine bankje voor de openhaard is een feest voor mijn vogels..
          Maar dat is dus nooit de bank waar ik 's avonds zit.....

          En bij mij werkt het super.....

          Ik hoop dat je er wat aan hebt.... Véél succes

          Gr Patrick

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X