Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn 2 schreeuwertjes, heeft iemand TIPS???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • mijn 2 schreeuwertjes, heeft iemand TIPS???

    dit zijn mijn parkieten grijs blauw is KIP en geel groen is HAAN
    maaruh de twee zijn buiten hun kooi alleen vriendelijk tegen elkaar. en in de kooi ging het dus niet goed werd gek van die 2.
    nou 2 aparte ruime kooien gekocht, naast elkaar gezet. heeft dik een week geduurd voor de 2 een beetje wilde wennen. heb in een partij geschreeuw gezeten daar word je niet goed van.
    maar nou dus HAAN is aan komen vliegen. en er is geen land te bezeilen met hem. KIP had ik eerst al aardig tam ging graag op me hoofd zitten en die moet dus nou ook helemaal niks meer van me weten.
    ik heb ze apart geplaats in de hoop ze allebei wat tammer te kunnen krijgen.
    en vooral dat het geschreeuw wat minder word. Ik ben hartstikke gek op me kindjes maar heeft iemand misschien een tip voor me???
    KIP is nog een stuk jonger en die gaat wel op me hand zitten als ik trosgierst heb ofzo die heb ik met een beetje ploeteren denk ik wel weer om. maar hoe ga ik HAAN tam krijgen?? hij is een volwassen man en moet echt helemaal niks van me weten als ik naast zijn hok ga zitten eet hij niet eens uit zijn voerbak omdat ik erbij zit.?????????????????????????????????????????????? ??
    ik hoop dat iemand me kan helpen
    alvast bedank iig
    KIP & HAAN

  • #2
    nou ik heb net weer een poging gewaagd met de twee. KIP wil wil zolang er maar iets tegenover staat. eten of lekkers lege handen doet ie moooi niks mee.
    maarja HAAN wil gewoon echt niks van me weten helaas ga nog een poging wagen zo en anders is er morgen weer een dag
    KIP & HAAN

    Comment


    • #3
      Prima dat je ze ieder in hun eigen kooi naast elkaar hebt gezet.
      Het lijkt mij t beste om 1 voor 1 met je parkieten te trainen om tam te maken, dwz besteed gelijke tijd aan iedere parkiet, eerst de 1, dan de ander, niet tegelijk dus.
      Lees ook eens alles over tam maken op deze site:
      www.koppiekrauw.com klik op trefwoorden register, en klik daar op tam maken.
      Een volwassen pagegaai of parkiet is overigens best nog tam te maken, het zal wellicht alleen wat meer tijd kosten.
      Wat je ook nodig hebt is veel geduld: verwacht niet in een paar dagen of zelfs weken al alle resultaat. Je geduld zal beloont worden!
      Succes en laat ons weten hoe het gaat!
      Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

      Miriam & Nico sigpic

      Comment


      • #4
        ja het gaat ook wel aardig met die 2 inmiddels, huize onrust is alweer wat rustiger.
        KIP gaat gewoon heel goed die word met de dag tammer. al twijfelt ie nog steeds als ie me hand aan ziet komen. buiten het hok wil ie niks van me weten dus voorlopig gaan ik ze allebei in hun hok tam maken.
        HAAN is een heel ander verhaal maar al met al gaat hij toch ook wel wat vooruit. hij heeft z'n plekje nou wel gevonden alleen in z'n hok en zit volop te kwetteren in plaats van dat schreeuwen wat ie eerst alleen maar deed. EN!!! hij eet zelfs uit zijn bak als ik naast zijn hok ga zitten. en vanmorgen heeft hij zelfs trosgierst gegeten terwijl ik die aan het uiteinde vast hield. haha WOOHOO!!!!!
        dus ik hoop dat we zo vooruit blijven gaan met z'n 3e, want geduld is idd een schone zaak das 1 ding wat zeker is
        KIP & HAAN

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X