PDA

Bekijk Volledige Versie : eindelijk vrede !

dreke1988
01-09-09, 11:36
halloWas gisteren hier op de chat voor wat info over wat ik met mijn amazone, kakariki en de pyrrhura moet, ze waren de hele tijd op elkaar aan het jagen.dor jullie goeie tips gaat het vandaag beter heb de kooi helemaal verandert, ze hebben beiden een nieuwe omgeving.En zodra de pyrr toch ging jagen heb ik hem telkens terug onder in de kooi gezet.En na dit 3 keer herhalen, lijkt het nu of er en wapen stilstand is.Ik hoop dat het zo blijft maar in elk geval bedankt voor de goede adviezen.Andrea, Einstein, jimmy en tikje

fkbmac
01-09-09, 11:58
Geweldig Dreke,

dat je goede resultaten boekt.

Blijf ons op de hoogte houden, we zijn benieuwd hoe het span zich verder ontwikkelt.

Groeten,

Frans

Henk Draaijer
01-09-09, 12:30
Dreke

Fijn dat we je gisteren op de chat even hebben kunnen helpen.
Ben benieuwd of de tips de komende dagen blijven werken.
Houdt ons maar even op de hoogte als je wilt, ben benieuwd

Henk

dreke1988
03-09-09, 20:07
hallo

helaas waren alle pogingen toch niet oke voor hem.
uiteindelijk is het een dag goed gegaan en toen begon het weer van voor af aan.
Vandaag toch maar besloten, om hem terug naar de dieren winkel te brengen :(
Dus voor iedereen: Probeer deze combinatie niet uit, zorgt alleen maar voor verdriet.
Einstein de amazone komt er weer bovenop begint weer een beetje te ontdooien, van alle stress die de pyrr veroorzaakt heeft.

groetjes

dreke1988
05-09-09, 08:36
halloGisteren jimmy toch weer terug gehaald hij heeft nu een eigen kooi.Ik miste hem toch te erg.Iedereen is er weer bovenop en ze heben nu geen last van elkaar.groetjes

fkbmac
05-09-09, 09:59
halloGisteren jimmy toch weer terug gehaald hij heeft nu een eigen kooi.Ik miste hem toch te erg.Iedereen is er weer bovenop en ze heben nu geen last van elkaar.groetjes

Hoi Dreke,

Haha, niets zo veranderlijk als een vrouw :) :) :)

Ik hoop wel dat het nu toch nog wat gaat worden.
Heb heel veel geduld en dan komt het misschien wel voor elkaar.

Zelf zou ik de kooien bij elkaar in de buurt zetten, als het even kan en geen problemen oplevert de kooien of nagenoeg tegen elkaar zetten.
Dat wekt bij de vogels na verloop van tijd de nieuwsgierigheid naar elkaar op.

Later kunnen ze dan buiten de kooi weer eens een hernieuwde kennis met elkaar maken. Gaat dat goed geef ze dan buiten de kooi uit één bak te eten.
Eten ze gezemenlijk is dat ook alweer een goed teken.
Laat dat een tijd lang zo gaan en kijk of de ene vogel in de andere kooi durft te gaan. Dat kan je uitlokken door er wat lekkers in te leggen. Kijk ook of de andere vogel dat toestaat.

Lukt dat alles, dan de definitieve kooi volledig anders inrichten en beide vogels in één kooi plaatgsen. Mocht er wat gevochten worden, dat wel goed in de gaten houden maar zolang er geen bloed vloeit kan je het de vogels het beste even zelf uit laten vechten.

Heel veel succes gewenst.