PDA

Bekijk Volledige Versie : Vogelopvang Almere-Dronten Ara Kaatje

DolphinHeart
20-06-09, 13:31
Hallo beste mensen,

sinds kort is onze Blauw-gele Ara Kaatje spoorloos verdwenen...
Wij hadden haar in afwachting van Cites verklaring ondergebracht bij Vogelopvang Almere. Deze week wilden wij haar bezoeken... en ze is spoorloos. Bij de vogelopvang kan niemand zeggen waar ze is. Mocht een van jullie nieuws vernemen of een ara aangeboden krijgen met ringnummer p.snl 0514143 roepnaam Kaatje... dit roept ze zelf ook, " Kijkeens.. kijk eens naar Kaatje" dan zouden wij het zeer fijn vinden als wij op de hoogte gesteld worden. ons emailadres: mail@dolphinhearthouse.nl

meer nieuws staat hier: http://www.almerevandaag.nl/nieuws/almere/article4844268.ece/Vreemd_luchtje_aan_verdwenen_ara

fkbmac
20-06-09, 13:45
Tjonge wat een verhaal.

Vrijwel onvoorstelbaar dat zoiets kan gebeuren.
Maar het blijkt toch te kunnen.
Ik hoop dat Kaatje terecht komt en dat de ander papegaaien er weer bovenop komen.
Succes,

DolphinHeart
20-06-09, 13:48
Dank Je Wel Superbeheerder.
Wij hopen ook dat Kaatje terug komt... heb gezien de staat van de andere dieren het gevoel dat ze is overleden... of ze is dood of ze is verkocht... ik hoop het laatste, dan is er nog een kans. geef de hoop nog niet op en hoop oprecht op een wonder!

miriam
20-06-09, 13:51
Wat erg, wat verschrikkelijk voor jullie! Dit is gewoon schandalig!
Het zegt mij trouwens ook wel wat over vogelopvang Almere - Henk Bohne zegt ''ik dacht dat ik hem kon vertrouwen'' over het opvangadres waar hij mee samenwerkte; nou het is dus pas als er iets gebeurt is en hij daar met jou gaat kijken, dat hij daar verwaarloosde gaaien ziet zitten. Dan vraag ik me af hoe goed hij daadwerkelijk een oog houdt op met wie hij samenwerkt!!

Ik hoop toch echt dat je nog iets van Kaatje verneemt...
succes en sterkte!

DolphinHeart
20-06-09, 14:30
heeft iemand trwns idee hoe en waar we dit landelijk kunnen melden?? Kaatje heeft een ringnummer. p s n l 0514143

arasevera
20-06-09, 14:55
Wat verschrikkelijk dat jullie ara weg is !!!. Miss helpt het om ook via marktplaats en amfedie een oproep te doen?

Wat ik niet begrijp is dat jullie ara daar zat vanwege het wachten op een cites verklaring? een blauwgele ara heeft geen cites papieren nodig.

Heel veel sterkte

DolphinHeart
20-06-09, 15:14
Om een Blauw-gele ara te kunnen verhuizen naar Curacao is weldegelijk een cites nodig.. + gezondheidsverklaring en import vergunning van Curacao anders had ze er al lang en breed gezeten. voor onze hond ging het een stuk makkelijker.. gewoon mee in het vliegtuig.

en Ja ze staat inmddels al op Marktplaats en ook op Riemax.
Dank voor de link naar de andere site.. zal haar daar ook aanmelden.

Hartelijke groet,
Jeanne en Martin Vijlbrief

fkbmac
20-06-09, 15:28
Om een Blauw-gele ara te kunnen verhuizen naar Curacao is weldegelijk een cites nodig.. + gezondheidsverklaring en import vergunning van Curacao anders had ze er al lang en breed gezeten. voor onze hond ging het een stuk makkelijker.. gewoon mee in het vliegtuig.

en Ja ze staat inmddels al op Marktplaats en ook op Riemax.
Dank voor de link naar de andere site.. zal haar daar ook aanmelden.

Hartelijke groet,

Misschien kan Amivedi ook behulpzaam zijn.
kijk daarvoor op:

http://www.amivedi.nl/site/frame4.htm

Groet, Frans

arasevera
20-06-09, 15:31
Aah oke sorry dat had ik niet begrepen dat ze dus naar curacao ging verhuizen. Dan weet ik niet hoe dat zit.

Ik hoop echt dat ze weer terecht komt ! ik zal naar haar uitkijken en oren en ogen goed open houden, zal ook wel als ik in onze dierenwinkel vragen, wij wonen in kampen vlak bij dronten en ik weet dat daar ook wel vogelhouders komen van die kant weg.

arasevera
20-06-09, 15:32
Met mijn tip bedoelde ik dus ook amivedi schreef het alleen totaal verkeerd sorry

DolphinHeart
20-06-09, 15:37
amevedi ook aangemeld... dank voor alle hulp!!

ik zie trwns dat er onderaan deze berichten een soort advertentie verschijnt van oa speurders... allemaal verwijzend naar vogelopvang almere.... :confused:

vriendelijke groet,

Diana DJ
20-06-09, 15:44
jemig wat een drama!!! hier heb je geen woorden voor :(
ik wens jullie heel veel sterkte!!! en dan nog imigreren in het verschiet.
ik word hier echt sprakeloos van.. :(
maar onze steun heb je ;)

Prowma
20-06-09, 16:53
Wat verschrikkelijk!
Heel veel sterkte en ik hoop dat je hem snel zal vinden!

Emily

joan
23-06-09, 19:13
Jeetje wat erg!En dan denk je dat je ze met een goed gevoel achter kan laten daar.
Je zou Hart van Nederland eens kunnen mailen,die hebben soms dan wel dat ze daar een onderwerp over maken.
Mischien andere opvangen bellen?Of de dierenartsen in de omgeving.

Ik hoop dat je hem snel vind!

Henk Draaijer
23-06-09, 20:51
In het kader van hoor en wederhoor hier het antwoord van de eigenaar opvang Alemere:

Hallo Henk,
Daar kan ik antwoordt op geven, deze mensen hebben hun Ara Kaatje bij ons in
de opvcang gedaan inafwachting van hun verklaringen.
Omdat wij op dat moment geen plaats hadden hebben wij met toestemming van de
eigenaar Kaatje in de opvang in Dronten gedaan.
Deze opvang was sinds een half jaar aangesloten bij de Stichting, en daar is
het fout gegaan.
Bij veel navraag kom ik erachter dat Kaatje waarschijnlijk is verkocht door
deze beheerder in Dronten. Wij zijn hier nog mee bezig zodat wij spoedig
aangifte tegen deze (heer ) kunnen gaan doen.
Wij doen er alles aan om Kaatje terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Stichting Vogelopvang Almere