PDA

Bekijk Volledige Versie : Hallo!graag hulp ik ben beginner :)

Voix
29-04-09, 17:09
Hallo Papegaaien-liefhebbers!

ik ben nu bijna 14j. en heb nog nooit echt eens een dier gevonden die bij me past...ik heb nu wel ook een hond maar,daar krijg je niet veel liefde van enzo en trouwens is hij van m"n vader zoals het paard ,maar gisteren met ik ben een studierijs naar Paradisio geweest en we moeten opdrachten schrijven,OPDRACHT1:PAPEGAAIEN toen wist ik het ik was verwonderd hoe cool een papegaai kon zijn! zeker die die kon praten! wij zeiden woorden traag voor en hij zei ze dan achter was dat lachen! hij zei heel luid m'n naam dat was zooo cool! m'n vader heeft vroeger een papegaai gehad(eentje die nie kon praten) maar zei dat het wel aangenaam was met z'n beestje
dus ik zoek een soort papegaai(willen jullie me helpen)
-die sociaal is
-niet te veel kreist
-DIE KAN PRATEN
-leergierig&spaals is
-niet te zenuwachtig
-ik heb nogal een moeder die zaagt enzo dus eentje die aan haar kan aanpassen :D

dank je als je de papegaai vind die aan deze eisen voldoet!

Henk Draaijer
29-04-09, 17:29
Bij de speelgoed winkel hebben ze een pluchen gaai die aan de eissen voldoet

Henk

Diana DJ
29-04-09, 17:36
Hallo Papegaaien-liefhebbers!

ik ben nu bijna 14j. en heb nog nooit echt eens een dier gevonden die bij me past...ik heb nu wel ook een hond maar,daar krijg je niet veel liefde van enzo en trouwens is hij van m"n vader zoals het paard ,maar gisteren met ik ben een studierijs naar Paradisio geweest en we moeten opdrachten schrijven,OPDRACHT1:PAPEGAAIEN toen wist ik het ik was verwonderd hoe cool een papegaai kon zijn! zeker die die kon praten! wij zeiden woorden traag voor en hij zei ze dan achter was dat lachen! hij zei heel luid m'n naam dat was zooo cool! m'n vader heeft vroeger een papegaai gehad(eentje die nie kon praten) maar zei dat het wel aangenaam was met z'n beestje
dus ik zoek een soort papegaai(willen jullie me helpen)
-die sociaal is
-niet te veel kreist
-DIE KAN PRATEN
-leergierig&spaals is
-niet te zenuwachtig
-ik heb nogal een moeder die zaagt enzo dus eentje die aan haar kan aanpassen :D

dank je als je de papegaai vind die aan deze eisen voldoet!

Hallo,
een papegaai klinkt heel leuk, maar hebben je ouders ook de negative dingen eens op een rij gezet????
1 een gaai die moet sociaal blijven door veel te trainen en op te voeden, dat betekend dat je er elke dag mee bezig moet zijn.
2 iedere gaai heeft soms gehoefte aan een kriijsuurtje, die van mij kletst gelukkig en ja is ook opgevoed.
3 niet elke papegaai praat.
3 conseqeunt blijven!!!!! manipuleren kunnen ze heeeeeel goed.
4 ja ze produceren veel stof!!! denk niet dat moeders er blij mee is!
5 leergierig moet je hem zelf maken.
6 een gaai die een nieuwe baas krijgt is wat gestresst de eerste keer, hiermee moet je mee om kunnen gaan en hem de tijd gunnen aan nieuwe omgeving en baas.
7 een gaai kan nooit aan jou eisen voldoen het is een dier en geen speelgoed ! dus zal mams ook moeten leren omgaan met papegaaien, zo leer je ook de lichaamstaal kennen zodat je weet hoe je moet reageren.

HIER EEN SITE DIE JE KAN LEZEN!!!!! hier leer je alles!! wat je moet weten.

www.koppiekrauw.com (http://www.koppiekrauw.com)

Veel leesplezier

Voix
29-04-09, 17:44
Als jullie denken dat ik nog niet voor een beest kan zorgen bedankt!
ik heb nog nooit een vlieg kwaad gedaan en lees altijd eerst forums over het dier,zoals ik gedaan heb met mijn hond IK zoek gewoon hulp met zoeken en niet om vernedert te worden >(

Diana DJ
29-04-09, 17:49
je kan het ook anders bekijken, als jij voor je beesie kan zorgen zoals je zegt moet je deze basisadviezen wel kennen?????
als je die site inleest ben helemaal op de hoogte voor je vogel. jij wil het beste voor je vogel, maar wij ook!! helaas zijn wij vaak dat die beesten weg moeten omdat het te moeilijk word of de andere kunnen er niet tegen.. lees het maar een keer... overal zit een keerzijde aan... jammer dat je het verkeerd opvat!!!!

dijkkamp
29-04-09, 18:35
hallo voix,

niet zo snel op de teentjes getrap voelen maar je begint zelf al met welke papegaaien kunnen aan deze eisen voldoen nou en dat is zoals meneer draaiijer aan geeft een speelgoed beestje dus.

verder is er geen enkele vogel die aan deze eisen voldoet,oke er zijn vogels die de dingen die jij noemt wel doen of kunnen maar het is onmogelijk om dat te eisen het zijn dieren en hebben net als de mens hun dingen die ze wel en niet kunnnen/willen/leuk vinden.

mijn vragen zijn aan jou:

hoeveel ervaring heb jij al met een vogel????

wat vinden je ouders ervan dat jij een vogel wilt???

hoeveel heb jij en je ouders te besteden voor een vogel???

hoeveel tijd heb jij voor het vogeltje en wil je er 1 of 2 ???

en bekijk jou eisen nog eens voor het vogeltje lees je dan in op gebied voorwat betreft de gedragingen van vogels en kijk dan of de eisen nog stand houden en of jij er dan nog wel 1 wilt.
het zou toch zonde zijn voor jou en de vogel als bij voorbaat al vaststaat dat niets worden kan.

gerrit
02-08-13, 22:14
iets van in huis gekomen?

sam5
02-08-13, 22:41
Ik vind je wel schattig. En ik snap wat je wil en bedoeld. Mijn advies is. Lees veel, ga lekker van je jeugd genieten. En als je straks groot bent, je eigen stek hebt en je bent nog steeds gek op deze prachtige dieren ga over tot de aanschaf.

Tegen die tijd zul je ook beseffen dat jou droom gaai niet bestaat...

dijkkamp
02-08-13, 22:46
de plaatser van de vraag zal nu zo ongeveer 18 zijn dus, zal nu ook wel weten wat die wil dus.

jopa57
02-08-13, 23:06
Denk eraan dat niemand kan garanderen dat een vogel gaat praten.

gr, johan