Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voor het eerst in huis, de eerste dagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • voor het eerst in huis, de eerste dagen

    Wij gaan aanstaande zaterdag ons grijsje ophalen, nou is mijn vraag;
    hoe moeten we het aanpakken, op koppiekrauw lees je dat je ze eerst met rust moeten laten als het kan 4 weken etc.
    nou is ons grijsje al handtam, en had ik in de planning om sowieso de eerste 1 a 2 weken geen visite in huis te krijgen, maar kunnen wij al wel lekker met hem bezig gaan? Hem uit de kooi halen lekker tegen kletsen enzo, of is het beter om hem lekker te laten zitten en te laten wennen, zo ja hoelang?
    Verder zijn alle tips en trucks voor de eerste paar weken welkom!

    Groetjes Marlies en Chris

  • #2
    hallo
    toen wij ons grijsje voor het eerst hadden moesten we hem eerst aan de kooi laten wennen en de 3 dag was hij daar goed op zijn gemak en hebben we de kooi open gezet en dan verkend hij vanzelf de buiten kant
    en kwam hij uitzich zelf naar ons toe
    je merkt alles vanzelf wat hij of zij wil
    veel plezier met je jonge grijsje

    groetjes

    Comment


    • #3
      Mijn idee zou ook zijn even laten wennen aan de kooi en dan goed kijken naar de vogel wat ze wel of niet aankan.
      Wel contact blijven houden en kroelen.
      Kooi open zetten na een paar dagen en voorzichtig aan de rest van de ruimte laten verkennen.
      ( pas op met grote ramen liefst eerst de gordijnen dicht!).
      Lekker veel blijven praten met je vogel en zorgen dat jullie samen een goede band krijgen.

      Succes!

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door melice Bekijk Berichten
        Wij gaan aanstaande zaterdag ons grijsje ophalen, nou is mijn vraag;
        hoe moeten we het aanpakken, op koppiekrauw lees je dat je ze eerst met rust moeten laten als het kan 4 weken etc.
        nou is ons grijsje al handtam, en had ik in de planning om sowieso de eerste 1 a 2 weken geen visite in huis te krijgen, maar kunnen wij al wel lekker met hem bezig gaan? Hem uit de kooi halen lekker tegen kletsen enzo, of is het beter om hem lekker te laten zitten en te laten wennen, zo ja hoelang?
        Verder zijn alle tips en trucks voor de eerste paar weken welkom!

        Groetjes Marlies en Chris
        Hallo Marlies en Chris,

        Misschien is het toch verstandig het hoofdstukje op www.koppiekrauw.com dat de titel draagt Gekocht... wat nu? eens echt goed door te lezen.
        Daar staat namelijk heel iets anders als dat jij in je bericht schrijft!!

        Hier een directe link daar naar toe:
        http://www.koppiekrauw.com/aanschaf/...e-aanschaf.htm

        Groet en heel veel succes,
        Frans
        fkbmac www.koppiekrauw.com

        Comment


        • #5
          hoi,

          bedankt voor de reactie's het stukje op koppiekrauw had ik inderdaad gelezen, en er staat toch echt dat er normaal voor staat de eerste 2 - 4 weken met rust laten. Niet dat ik eigenwijs wil doen, maar ik wist dat ik dat gelezen had. En ik wil het beste voor onze gaai, maar ik vind het prettig om te horen hoe het bij anderen is gegaan de eerste dagen/weken. En natuurlijk vertelt ons grijsje ons vanzelf wanneer hij er aan toe is.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door melice Bekijk Berichten
            hoi,

            bedankt voor de reactie's het stukje op koppiekrauw had ik inderdaad gelezen, en er staat toch echt dat er normaal voor staat de eerste 2 - 4 weken met rust laten. Niet dat ik eigenwijs wil doen, maar ik wist dat ik dat gelezen had. En ik wil het beste voor onze gaai, maar ik vind het prettig om te horen hoe het bij anderen is gegaan de eerste dagen/weken. En natuurlijk vertelt ons grijsje ons vanzelf wanneer hij er aan toe is.

            Je hebt gelijk hoor Melice,
            Maar misschien was het verstandig het regeltje dat darop v olgt ook te lezen.

            hier de letterlijke quote:

            Normaal staat er 2 tot 4 weken voor dat men de papegaai volledig met rust zou moeten laten maar dat lukt de meeste mensen toch niet.
            Maar gun je papegaai wel minstens ruim 1 week de tijd om aan zijn nieuwe omgeving en situatie te wennen.
            fkbmac www.koppiekrauw.com

            Comment


            • #7
              hoi frans,

              haha, ik wil gewoon het beste voor ons grijsje, dat het een superlief vogeltje zal worden. En koppiekrauw is een super site. En nogmaals bedankt voor de reactie's.

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X