Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • HELP

    Hallo ARA-houders,

    Mijn ara is bijna 14 weken. Ik heb hem gisteren opgehaald en vanmorgen gevoerd met zijn opfokvoer (pap), maar hij stribbelde echt tegen en hij spuugde alles weer uit. zou dit met de leeftijd te maken hebben? ik heb hem wel een beetje in zijn voerbak zien zoeken. is dit het moment dat hij zelfstandiger wordt. Zou ik moeten overgaan naar 1 voeding per dag???

    wie helpt mij?

    groeten JJ

  • #2
    Hallo Jan jaap

    Ik denk dat hierbij het beste is dat je met de kweker contact op neemt en daar om advies vraagt !
    Normaal geeft de ara wel aan dat hij wat minder pap wil eten, maar dat gaat niet op de manier waarop jij dat aangeeft.
    Het kan natuurlijk zijn dat de ara moet wennen aan jou en de nieuwe omgeving, maar de kweker heeft ervaring met jouwn ara, weet wat hij eet en hoeveel dus het beste is om daar even contact mee te zoeken !!!

    Suc6 en hou ons op de hoogte !
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      Help

      oke, ik wilde namelijk niet gelijk weer de kweker bellen, omdat ik hem al regelmatig heb gebeld voor de aanschaf. maar ik denk zelf wel dat er niks aan de hand is hoor. Hij moet gewoon wennen aan de nieuwe baas en een nieuw tehuis denk ik. met tegenstribbelen bedoel ik dat hij wegloop van zijn voederplek zeg maar. hij klimt dan uit zijn doosje waar hij 13 weken in is gevoerd. snapt iemand dat?

      graag een reactie van iemand met een soortgelijke situatie achter de rug.

      groeten

      Comment


      • #4
        De ervaring waarom jij precies vraagt heb ik niet, maar mijn ervaring is des te erger !!!
        Vandaar dat ik dus toch maar even de moeite neem omte reageren.

        Snel handelen in deze situatie is zeker gewenst, misschien is er niks aan de hand, maar misschien ook toch wel wat ! Aan jou andwoord te lezen weet je dit dus niet!?

        Jonge vogels zijn erg kwetsbaar en als er wat aan de hand is moet je dat gewoon zeker weten, dat ben je de vogel verplicht !!!
        Daarom gewoon die kweker bellen !!! ook al heb je hem al 100 keer gebeld, beter nu een keer te vaak als niet...

        Vraag eens aan de kweker wat jij anders doet? voerde hij met een lepel en jij met een spuit ? gaf hij het voer buiten zijn doos en wil jij dit erin doen ? Geef je hetzelfde voer? probeer dus te kijken hoe de kweker dit allemaal deed en wat jij evt anders hebt gedaan.

        Daarnaast is het belangijk om te kijken hoe de vogel zelf is, is hij verder actief? eet hij zelf of rommeld hij maar wat met zijn eten, is zijn krop leeg (erg belangrijk)

        Suc6
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #5
          hallo jaap jan,

          maar ik denk zelf wel dat er niks aan de hand is hoor.
          vreemd dat je dan vragen stelt dus???

          en om wat voor ara gaat het eigenlijk dan??

          en is de vogel bij de verkoper ook met de hand gevoed zo ja waarom niet enkele voedingen bij hem gedaan wist je precies wat je doen moest en verwachten kon!!

          en maak eens gebruik van de zoekfunctie er zijn al div postings over geweest dus.
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #6
            voeding

            hallo dijkkamp,

            ja, ik denk dat het wel meevalt, maar heb toch even een bericht geplaatst
            hij is met de hand opgevoed en ik heb het vanaf gisteren overgenomen. de kweker zei dat ik z'n kop gewoon goed naar achteren moest houden zodat hij het niet teruggeeft. als er iets is ligt het aan mij, want hij is bij hem gewoon groot gekomen. vanavond probeer ik het gewoon weer. denk zelf dat hij geleidelijk aan op vast voer overgaat.

            groet

            Comment


            • #7
              Alhoewel ik geen ara heb maar een grijze, wil ik toch even reageren.
              Ik ben t helemaal met Dijkkamp en Arasevera eens: METEEN advies en hulp vragen bij zo'n jonge vogel!!!
              Het is inderdaad vreemd dat je het voeren niet eerst onder toezicht van de kweker hebt gedaan, zo had je geleerd hoe het gaat.
              Je zegt ook in je bericht: ''...denk zelf dat hij geleidelijk aan op vast voer overgaat.'' Dit gaat niet allemaal vanzelf!!! Je moet op bepaalde leeftijd van de vogel de pap gaan minderen volgens richtlijnen - bovendien moet je de vogel gaan stimuleren en helpen om vast voedsel te gaan eten.
              Lees op deze site over handopfok en voedingsschema's: www.koppiekrauw.com

              en deze site alles over ara's: www.ara-world.nl

              Tot slot wens ik je succes , alleen jammer dat het overkomt alsof je heel weinig informatie hebt ingewonnen van te voren...
              Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

              Miriam & Nico sigpic

              Comment


              • #8
                voeding

                ik heb bij de kweker zelf wel gevoerd hoor, dat begrijpen jullie verkeerd!!!

                maar het probleem is dat ik het vanmorgen voor het eerst zelf alleen heb gedaan. toen had hij niet echt zin en gooide er weer veel uit. Ik zit al tien jaar in de vogels, dus ik bezit zat informatie!!! alleen handopfok had ik nog nooit gedaan. ik begeleidt m'n vogel ook met vast voer, ik breek bijvoorbeeld een pellet in stukjes en die eet ie dan uit m'n hand.

                groeten

                Comment


                • #9
                  Hoi,

                  ik ben het eens met de vorige sprekers.
                  Persoonlijk vind ik de kweker een zak hooi door jou te laten prutsen.
                  Jij de zorgen en hij de centen.

                  Dat pap overgeven kan te maken hebben met de temperatuur, dat luistert erg nauw. Te koude pap kan overgeven veroorzaken, maar ook een schimmelinfectie in de krop of kropverzuring durf ik niet uit te sluiten , doe je daar niets aan heb je een megaprobleem (lees dan gaat hij dood) .
                  Met 14 weken zijn ze zeker de pap aan het afbouwen, ook dit kan dus de oorzaak zijn.
                  Bij twijfel altijd naar een echte vogelarts gaan.

                  Mvg Frank

                  Comment


                  • #10
                    voeding

                    hallo mensen,

                    een opluchting is plaatsgevonden, de voeding is namelijk vandaag later op de dag 2 keer goed gegaan, hij had honger en heeft alle pap opgegeten. z'n kropje zit nu lekker vol. over de voeding maak ik me niet echt problemen meer dus... dat komt wel goed, misschien had hij vanmorgen niet zo'n zin, dat kan ook wel eens voorkomen.

                    ik heb nog een vraagje aan jullie. m'n ara schreeuwt best veel vandaag, komt dat omdat hij moet wennen aan een nieuwe omgeving? zeg maar elke 5 seconde gaf hij een kreet. met de avond is het minder geworden.

                    graag een reactie over schreeuwen..

                    met groet, JJ

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X