Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pellets weken ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • pellets weken ?

    Cobus is nu bijna acht weken en mag op pallets nu is mijn vraag hoeveel moet hij van deze gewelde pallets eten ?
    Heb ze in de week gezet dit als middag voer van een uur.
    Hij krijgt nu 250 ml pap maar ik weet helaas niet hoeveel hij van deze pallets moet hebben.
    En de winkel die dit zei ( zelf kweker ) is pas om een uur open.
    BVD
    Gr Mieke en Cobus

  • #2
    ja dan voor de zekerheid ff wachten he.

    wat ik er van weet is dat het één grote natte bende wordt en alles uit elkaar valt maar dat ligt mischien ook aan welk je voert maar dit is ook wat ik er van gelezen heb.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Hoi hoi

      Wat ik zou doen is gewoon een klein handje pakken in een bakje in zijn kooi zetten. misschien nog een bakje zaat erbij.
      Bij de pallets kun je dan indd een beetje water doen om ze wat zacht te maken, ook rooswise (ranja) kun je gebruiken, wel een beetje hoor om het zoeter te maken. Ik zou de pallets niet zo week maken dat je echt pap krijgt maar een beetje ertussen in.

      Groetjes
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door moeke Bekijk Berichten
        Cobus is nu bijna acht weken en mag op pallets nu is mijn vraag hoeveel moet hij van deze gewelde pallets eten ?
        Heb ze in de week gezet dit als middag voer van een uur.
        Hij krijgt nu 250 ml pap maar ik weet helaas niet hoeveel hij van deze pallets moet hebben.
        En de winkel die dit zei ( zelf kweker ) is pas om een uur open.
        BVD
        Gr Mieke en Cobus
        Hoi Mieke,

        Zoveel mensen zoveel meningen, dus hier weer iets anders van mij.

        Laat de vogel de keuze, droge pellet, geweekte pellets, wat zaadvoer en wat fruit.

        Het fruit en de geweekte pellets hoeft maar héél weinig te zijn omdat dat na een paar uur vervangen moet worden. (vanwege mogelijk bederf)
        Afhankelijk of de vogel ervan eet kan je de hoeveelheid vergroten.
        Met geweekte pellets zou ik met pakweg 2, licht vochtig gemaakte, pellets beginnen.

        Zaadvoer kan je zo nu en dan weglaten om de papegaai te stimuleren aan de pellets te gaan.

        Succes, Frans
        fkbmac www.koppiekrauw.com

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X